Klacht indienen
Algemeen
De medewerkers en bestuurders van de gemeente Noord-Beveland hebben dagelijks veel contact met inwoners, bedrijven en instellingen. Bij zoveel contacten kan er soms iets mis gaan.
Niet tevreden over de gemeente?
Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door iemand van de gemeente, dan kunt u een klacht indienen bij ons. U kunt een klacht indienen over:
- de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op uw vragen
Wat kunt u doen?
- U dient uw klacht schriftelijk in bij het college van burgemeester en wethouders, of via het webformulier klachtenformulier
- De gemeente zal uw klacht intern beoordelen. Het is mogelijk dat u uw klacht mondeling moet toelichten.
- U krijgt van de gemeente schriftelijk bericht van de uitspraak over uw klacht.
- Als u het niet eens bent met de uitspraak kunt u een externe beoordeling van uw klacht bij de Nationale Ombudsman aanvragen.
Hier kunt u op rekenen:
- Als u een klacht indient bij de gemeente: krijgt u binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging met informatie over de afhandeling.
- Als blijkt dat de gemeente niet het juiste orgaan is voor het onderwerp van de klacht: krijgt u binnen 1 week na de ontvangstbevestiging informatie bij welke instantie u uw klacht kunt indienen.
- Als de gemeente uw klacht in behandeling heeft genomen: neemt de gemeente binnen 2 weken na de ontvangstbevestiging contact met u op.
- Als blijkt dat de gemeente verantwoordelijk is voor de klachtafhandeling: krijgt u binnen 4 weken na de ontvangstbevestiging schriftelijk de reactie op uw klacht.
- Als blijkt dat de afhandeling van de klacht meer dan 4 weken vergt: krijgt u binnen 3 weken na de ontvangstbevestiging schriftelijk een tussenbericht met vermelding van de reden en de nieuwe afhandeltermijn.
Dit vragen wij aan u
- Uw klacht bij voorkeur schriftelijk of met het webformulier klachtenformulier in te dienen.
- Uw klacht te voorzien van naam, adres en datum.
- Uw klacht duidelijk te omschrijven en goed te motiveren.
- Uw klacht bij de gemeente in te dienen voordat u zich tot de Nationale Ombudsman wendt.
Ontevreden over de uitkomst?
We streven ernaar uw klacht zo goed mogelijk te behandelen. Als u toch niet tevreden bent over de klachtbehandeling, dan kunt u zich wenden tot de Nationale ombudsman. Het is verstandig eerst te bellen. U kunt daarvoor elke werkdag van 9:00 tot 17:00 uur terecht via het gratis nummer: 0800 - 33 55 555.
De Nationale ombudsman is een externe instantie die de feiten onpartijdig onderzoekt en hierover een oordeel geeft. U kunt uw klacht pas bij de Nationale ombudsman indienen nadat de klacht eerst bij de gemeente is behandeld. Meer informatie vindt u op de website van de Nationale Ombudsman.