Uittreksel persoonsgegevens BRP
Beschrijving en afspraak
Een uittreksel BRP kan op twee manieren aangevraagd worden:
Uittreksel BRP aanvragen (met DigiD en iDEAL)
U legitimeert zich met een geldig identiteitsbewijs. Het uittreksel kunt u dan direct meenemen.
Wat moet ik meenemen als ik een afspraak aan de balie heb gemaakt?
- Een geldig identiteitsbewijs.
- Indien u het uittreksel voor iemand anders aanvraagt, een getekende verklaring van de persoon waar het uittreksel voor is, waarin staat dat u gemachtigd bent dit voor hem of haar aan te vragen.
- Indien u gemachtigd bent, neemt u naast de machtigingsverklaring en uw eigen identiteitsbewijs, ook het identiteitsbewijs (of een kopie hiervan) van de persoon die u gemachtigd heeft mee
Wat kost het?
online met DigiD en iDEAL | € 6,00 |
aan de balie van het gemeentehuis | € 6,00 |
Uittreksel ontvangen per e-mail (beveiligd)
U ontvangt uw uittreksel per e-mail binnen 5 werkdagen. Wij versturen het uittreksel op een beveiligde manier. Hoe gaat dit in zijn werk?
U ontvangt een e-mail met de afzender ‘dienstverlening@noord-beveland.nl’. Het onderwerp van de e-mail is ‘ZorgMail Secure e-mail – Nieuw bericht van dienstverlening@noord-beveland.nl (Noord-Beveland)’.
Als u op de groene knop [Bericht lezen] drukt, wordt er een nieuw scherm geopend. Als u vervolgens op de blauwe knop [Stuur toegangscode] drukt, ontvangt u een 6-cijferige code op uw mobiele telefoon. Als u die code invoert in het scherm, wordt de mail geopend en kan u het uittreksel downloaden.
Ontvangt u het uittreksel liever op papier? Geeft dit dan aan bij de aanvraag.